Ordrestyring
– Saml hele din ordrestyring i ét system
Med en effektiv ordrestyring, har både du og dine medarbejdere et godt overblik over firmaets ordre. Planlæg og udfør jeres arbejde, mens ordrestyringen holder styr på dokumentation og arbejdstid.
Det kan systemet hjælpe med
- Overblik over hvornår medarbejdere er ledige?
- Optimal udnyttelse af ressourcer?
- Nem planlægning af opgaver?
- Mere effektive medarbejdere?
- Undgå fejl ved fakturering?
Spar tid og penge med ordrestyring
Det kan være tidskrævende at skulle holde styr på data. Et program til ordrestyring giver dig værktøjer, der kan spare dig både tid og penge. Dan-Times ordrestyring er et modul, der kan kobles sammen med grundsystemet.
Når du kobler ordrestyring og DanPlan på dit grundsystem, kan du samle alle dine medarbejderes kalendere, løn og priser på service. Med din data kan du nu skabe statistik og visuelle repræsentationer af ordre, og et overblik over tidshorisonten for dine projekter.
Ved hjælp af det overblik Dan-Time giver, kan du se dine ordre og derefter se hvilke medarbejdere, der er ledige til at kunne håndtere dem. Saml hele din ordrestyring i ét system og skift let medarbejdere ind efter behov.
Gør jobbet nemmere for dig og dine kunder
Med digital ordrestyring, kan du let danne en faktura til en kunde, når der er brug for det. Fordi din data allerede er registreret, er det så enkelt som et tryk på en knap. Systemet er tilrettelagt, så du altid kan tilgå information til kunder, medarbejdere og dig selv.
Giv dine kunder en god oplevelse, med en ordrestyring der skaber overblik og overskud. Når der er styr på ens produkter, arbejdstid og økonomi, viser man sin kvalitet som professionel.
Vi har lang erfaring med at levere løsninger til erhverv, og vi har altid øje for vigtigheden af ERP og CRM i virksomheder. Den overskuelighed vi tilbyder, gør det lettere for dig og din virksomhed at optimere jeres kunderelationer og interne arbejdsgange.
Regn ud hvad det skal koste for din virksomhed
Prøv Dan-Times prisberegner, her kan du sortere efter systemet opsætning, om du vil have opsætning med, tilvalg af ekstra moduler og meget mere.
Hvad er ordrestyring?
Ordrestyring går i enkelthed ud på at få fordelt de indstemplede timer ud på den enkelte kunde. På den måde kan virksomheden altid få et overblik over hvilke medarbejdere der har arbejdet på den enkelte ordre, hvor lang tid de har brugt på den og hvilke opgaver de har udført på ordren.
Et eksempel kunne være hos et autoværksted hvor ordren kunne være: ”VW Polo 1,2 Reg.nr. AB12345”
Med ordreregistrering vil værkførerne f.eks. kunne se at Anders har brugt 1,15 timer på at udskifte bremserne, Peter har brugt 0,45 timer på at rense bremsebakker og Kurt har brugt 0,30 timer på at udlæse data af bilens computer.
Det betyder at Autoværkstedet kan udskrive en rapport for hver bil der kommer igennem værkstedet og endda overføre disse data direkte til økonomisystemet så kunden får en præcis og uddybende faktura.
Det skaber tryghed hos kunden og troværdighed hos virksomheden.
Er faktura og en ordre det samme?
En faktura og en ordre er to forskellige ting, men med ordreregistrering i DanTimer SQL kan en ordre, indeholdende alle akkumulerede arbejdstimer og evt materialeforbrug, eksporteres direkte over i virksomhedens økonomisystem og derved spare bogholderiet for mange timers manuelt taste-arbejde.
Fakturaen kan på denne måde også udspecificeres meget mere præcist overfor kunden således at der ikke opstår forvirring omkring hvad der f.eks. er indeholdt i ”Arbejdstid Værksted – 4 timer”. Her vil man om ønsket kunne udspecificere disse poster som ”udskiftning af bremser – 1,15 timer”, ”rengøring af bremsebakker – 0,45 timer” , ”udlæsning af kørekomputer – 0,30 timer” osv.
Det skaber tryghed hos kunden og troværdighed hos virksomheden.
Hvor meget kan man effektivisere med et ordrestyringsprogram?
En af de største udgifter i enhver produktionsvirksomhed er ”tomgangstid”, tomgangstid er tid hvor en medarbejder ikke arbejder på en specifik opgave eller en ordre, når en medarbejder ikke arbejder på en ordre, kan hans timeforbrug ikke tilskrives en kunde og derved bliver tomgangstid ofte til en ren udgift for virksomheden. Med ordrestyring kan virksomheden i langt højere grad planlægge arbejdsopgaverne for medarbejderne og derved minimere tomgangstiden.
Ved eksempelvis at registrere antal på en ordre eller et job kan virksomheden måle på den enkelte medarbejders effektivitet på forskellige opgaver og derved hurtigt danne sig et overblik over hvilke medarbejdere der virker bedst i hvilke opgaver.
Det skaber et højere og langt mere effektivt output for virksomheden og et bedre arbejdsmiljø for medarbejderen, der således bliver sat til at arbejde med det han eller hun er bedst til.
En del af noget større
Dan-Time har bygget ordrestyring op som et modul, man kan tilføje til grundpakken.
Det har vi gjort, fordi vi vil have, at programmet tilpasses dig og kan anvendes præcist efter dine behov. Således undgår du at betale for mere end du har brug for.
Modulopbygningen betyder, at du ikke opsamler en masse unødvendigt indhold, som kommer til besvær. Dermed kan vi sikre, at du får det mest optimale program, der kan føre din virksomhed videre og samtidig gøre det let for dig.
At give dig det, som du har brug for, er desuden en del af Dan-Times vision om gennemsigtighed og overskuelighed. For os er bl.a. ordrestyring, tidsstyring, lønoverblik og hvad det giver dig af værdi, en del af den vision.
Det betyder meget for os, at vores kunderelationer er gode. Det aspekt fører vi både ind i vores program, men også i vores support. Sidder I derfor inde med spørgsmål eller forslag til vores ordrestyring, så vil vi altid gerne høre fra jer. I kan kontakte os ved at skrive en mail til info@dan-time.dk eller ringe til os på 70 20 56 55.